Zo, dat was het weekje wel!

8 maart 2011 - Sydney, Australië

Wat een week... Het was heel erg fijn om iedereen weer te zien. Om met zijn allen Down Under de draad weer op te pakken waar we 4 maanden geleden waren gebleven. En natuurlijk ook om de Mardi Gras in Sydney weer mee te maken.

Toen we aankwamen in Sydney stond Rik ons al op te wachten. Na wat gedoe met de autoverhuurder en verschillende rondjes door de omgeving (we hadden nog geen kaart) vonden we toch het huis van de vrienden van Pascal waar we met zijn allen mochten logeren. De verdere details zijn ons ontschoten maar met Rik, Pascal, Paul en Peter werd het een lange, blijde avond ;-)

Zaterdag en zondag kwam de rest van de meute aan zodat we zondagmiddag met alle Australiegangers naar de Harbour party konden. Voor ons de aftrap van de Mardi Gras. Erg leuk, goeie muziek en een fantastische setting: in de Botanische tuin, aan het water met uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House. Later met ondergaande zon en de lucht zwart van de vliegende honden (nee echt, we waren nuchter!).

Op maandag zijn we naar Smiths Lake gereden. Ongeveer 3½ uur ten noorden van Sydney. Met zijn 12-en zaten we in een aardig optrekje aan het meer met een biljartkamer, bibliotheek, buiten-jaccuzzi, motor- en roeiboot en kayaks enzo. Dat was best een paar dagen vol te houden.

Zoals altijd gaat de tijd snel als je het leuk hebt, dus voordat we het wisten stonden we bij hetzelfde wegrestaurant maar nu op de terugweg naar Sydney.

In Sydney haakten zowel Sjoerd en Ernest als (tot onze grote verrassing) Hans en Sanne in. Na nog snel een rondje door de stad gelopen te hebben was het tijd voor de Mardi Gras parade. En daarna voor het slotfeest met 15.000 mensen in de Fox-studio's. Na een week feest met zijn allen leken we op voorhand redelijk uitgeblust. Maar helden als we zijn vonden we toch de energie om het bijna tot het eind toe vol te houden. Kwestie van wilskracht hè ;-)

Het mag duidelijk zijn dat we een geweldige week hebben gehad, ook al zijn alle resultaten van 3 maanden gezond leven volledig verwoest ;-) Inmiddels zijn we aangekomen op Nieuw Caledonie en gaan we eerst maar eens een beetje bijslapen...

Veel liefs!

1. Natas:
    8 maart 2011
    Jeetje dat klinkt gezellig!!!! Goed volgehouden!!! Doe t jullie niet meer na! hahahaha!
    Veel bijslaap-plezier!!!! XXXXXXXX
  2. Marian:
    8 maart 2011
    Ondanks alle vermoeienissen (t'is maar afzien dat reizen;) heeft het weer mooie plaatjes opgeleverd. Het klinkt trouwens wel of jullie nu eigenlijk mijn dienst nodig hebben ;-)
    Geniet van de rust!!
  3. Michel en Hijmen:
    8 maart 2011
    Mannen wat zullen jullie genoten hebben om een aantal vrienden weer terug te zien na bijna 4 maanden. Zo te horen hebben jullie goed gefeest en is het weer tijd voor wat meer cultuur en minder mannen. Kan me voorstellen dat te veel wilskracht ook niet goed is voor de gezondheid ;-). Geniet van jullie laatste maand, eet heel veel sushi en sashimi en weet dat wij al reikhalzend uitkijken naar jullie terugkomst!
    Veel liefs en zoenen, Hijmen & Michel
  4. Jo en mar:
    9 maart 2011
    Hallo schatten, wij zijn weer thuis in mistig en koud Nederland. Jullie mogen nog heerlijk een maand genieten en bijkomen van de feestelijkheden in Sydney. Geniet ervan. Was heel fijn met jullie en we verheugen ons op april! XX Mar en Jo
  5. Sjoerd:
    9 maart 2011
    Hey lieverds,

Ik kan me voorstellen dat het wel lekker was om na alle cultuur en natuur weer even een weekje los te gaan. Zo te zien hebben jullie je niet ingehouden. Niet slecht voor 2 heren op leeftijd ;-)!

Nou nog 3 weken om de opgelopen rimpels en kwabjes weer weg te werken. Geniet ervan!

X
  6. Renia:
    11 maart 2011
    Zet de tv aan vanmorgen en aardbeving/tsunami Japan en grote waarschuwingen voor de Pacific;
    Worden er enorm zenuwachtig van!
    Wij zitten voor de tv en hopen dat jullie er geen last van krijgen!!

XX
  7. Gert-Jan:
    11 maart 2011
    Jullie laten een spoor van natuurrampen achter..nu weer Japan. Welk dansje doen jullie daar toch steeds:-)
    Veel plezier nog met de laatste loodjes xx
  8. Luisa y Theo:
    11 maart 2011
    Hopen natuurlijk dat jullie ook nu weer de dans ontspringen
  9. marijke basten:
    11 maart 2011
    Mannen, wat een verhalen! Ik kan nog geen 3 weken naar Sri Lanka zijn (zit nu op hun vliegveld in afwachting van een lange vlucht terug maar wel wifi) en lees nu de avonturen die nog niet afgelopen zijn (Japan?). Sri lanka gaf ons ook vele avonturen die achteraf voor leuke anecdotes zorgen maar niet op dat moment supreme. Maar het was prachtig qua cultuur en natuur en ook wat klimaatswisselingen meegemaakt.
    Genieten jullie lekker en let goed op elkaar.
    Enorm kleffe zoenen vanuit 36 graden S.L.
  10. sieuwke:
    11 maart 2011
    Wat een groot contrast tussen jullie foto's en verslag uit Sidney. Je zou foto's van enorme drinkgelagen verwachten, met feestende mensen en door alcohol overmande types, maar naar de foto's te oordelen hebben jullie daar de dagen in grote rust doorgebracht.
    Trouwens, jullie treffen het niet, alweer aarbevingen daaro. Ze volgen jullie op de voet, dus als het zo doorgaat hoef je vooreerst niet thuis te komen. Blijft het daar een beetje droog waar je nu bent? Doe een helm op en zwembanden om, en hou elkaar vast. Kom heelhuids thuis. Groeten uit de polder!
  11. geppie mellema:
    11 maart 2011
    Afschuwelijke beelden op de tv,we worden er niet vrolijk van!Laat maar gauw iets van je horen,en wees voorzichtig.Knuffels de ouwelui.
  12. Pieter en Jurjen:
    11 maart 2011
    Alles gaat goed! We hebben vannacht in de auto op een berg doorgebracht maar gelukkig geen tsunami. Ons vanmiddag meer! Liefs!