Tahiti ern Mo'orea

30 januari 2011 - Papeete, Frans-Polynesië

Het was een beetje een bliksembezoek maar, zacht uitgedrukt, het was zeker de moeite waard. Eilanden als uit de vakantiefolder!
Het begint met bloemen onder aan de vliegtuigtrap, een bandje op het platform, douaniers die je lachend van harte welkom heten en vervolgens witte stranden, zwarte stranden, palmbomen, bergen vol bossen bestaande uit reuze kamerplanten, een oceaan in alle tinten blauw, baaien met verlaten strandjes, bloemen in alle kleuren, alle soorten fruit die je maar kunt bedenken, vrolijke, lieve mensen, cocktails op het strand bij de ondergaande zon... Is het plaatje een beetje helder? De 4 dagen die we er waren waren dus eigenlijk te kort!

We zijn na aankomst op Tahiti gelijk doorgegaan naar Mo'orea, een half uurtje varen met de ferry. De meeste toeristen schijnen vanaf het vliegveld de taxi te nemen maar wij vonden de bus ook prima. Naast de gewone busmaatschappij zijn er de "vrije rijders". In Amsterdam hebben die natuurlijk niet zo'n beste naam maar hier zijn dat vrije buschauffeurs met een eigen voertuig. Dat is meestal geen bus maar een omgebouwde truck. De chauffeurs bepalen zelf hun dienstregeling, routes, prijzen en vooral ook muziek. Wij kwamen dus ook op "Le Truck" terecht. Geweldig sfeertje! Lekkere muziek dus en een aantal muzikanten met eigen instrument zat vrolijk mee te spelen en te zingen. Oude omaatjes werden vriendelijk door woeste tattoo-jongens geholpen bij het in- en uitstappen en de halve bus was bezig om ons uit te leggen waar we uit moesten stappen. Letterlijk en figuurlijk een warm bad!

Na aankomst op Mo'orea waren we zo plakkerig dat we eerst maar eens zijn gaan snorkelen. Nou ja, een tropisch aquarium is er niks bij. Prachtig om te zien en lekker warm water.
En toen was het Bob en Annietijd. We hebben namelijk een scooter gehuurd (model Stalker) en zijn als Bob en Annie het hele eiland over gescheurd. Hartstikke leuk, niet alleen voor ons maar ook voor de toeschouwers want 2 redelijk lange mannen samen op een scootertje schijnt een grappig gezicht te zijn. En bij Pieter kwamen alle Suzuki-emoties weer boven ;-)

Terug op Tahiti zaten we 2 nachten in het Radisson Plaza resort. Wel wat ver van het centrum van Pape'ete maar wel lekker luxe. En lekker voordelig want Pieter had ook van het Radisson natuurlijk nog ergens nog wat punten liggen ;-) Jurjen heeft zich voorgenomen voortaan ook iets te gaan sparen!

Dus hebben we 2 dagen heerlijk languit bij het mega-zwembad gelegen, uitgebreid gegeten (zowel in het hotel als in de stad) en een beetje bijgekomen van de 5 uur tijdverschil met Paaseiland. En nu zijn we er helemaal klaar voor om ons op Nieuw Zeeland te storten!

Veel liefs!

1. Natas:
    1 februari 2011
    Ik ben nu officieel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel jaloers!! Heb het allemaal even gelezen! Wat geweldig!!! ZUCHT!!!! Het is hier zoooooooooo koud!!! :-( En zooooooooooo saai!!! Was even naar Thailand maar dat ben ik natuurlijk alweer helemaal vergeten! Enjoy!!! Kus Tas
  2. Michel en Hijmen:
    1 februari 2011
    Mannen wat klinkt en ziet dat er goddelijk uit..... en wat zien jullie ook goddelijk bruin! Hier alles best en het is een beetje kwakkel weer. In Egypte vindt vandaag een grote demonstratie plaats en men denk dat Mobarak het toneel gaat verlaten. Gelukkig gaan jullie nu eerst naar Nieuw Zeeland want in Australie verwachten ze vandaag een grote storm (Tyfoon) en dat is geen pretje. Je zult zien dat als jullie aankomen in Australie het alleen maar mooi weer is. Mannen geniet en heel liefs en zoenen van Hijmen & Michel
  3. marijke basten:
    1 februari 2011
    Boy oh boy, hebben jullie ook nog een Gauguin op de kop kunnen tikken in dat paradijselijke oord?Hebben jullie ook al wat van die muziek in trucks opgenomen om via de site te beluisteren? Een beetje swung kunnen we hier wel gebruiken. Maar de 19e mag ik naar Sri Lanka en ben nu al bezig te kijken welke zwempakjes mij doen lijken alsof ik 40 ben!!
    Have fun en gedraag je niet!
    X Marijke
  4. rik:
    1 februari 2011
    hey mannen.. die helmen.. hopelijk hebben jullie die meegenomen voor de Harbour party! Een goed herkenningspunt. Het klinkt WEER enorm mooi en goed. (erg leuke afleiding om te lezen als je met buikgriep thuis zit bij +1 graad en grauwe lucht ;( ). Veel plezier in NZ en tot snel in sydney. RX
  5. Sjoerd en Bettina:
    1 februari 2011
    Jongens wat een idylische plaatjes allemaal. Het klinkt geweldig en dat is het natuurlijk. Heerlijk voor jullie. En nu op naar Nieuw Zeeland en zodirect ook die geweldige route met regen en zandvliegen en 4 dagen op je kiezen bijten bezwijkend onder al je bagage. Tja, dan is even opladen op zo een heerlijk eiland ook ook geen overbodige luxe. liefs, Bettina
  6. Marja:
    1 februari 2011
    zijn er ook foto's waarop jullie niet lachen?
    Half nederland is aan het snotteren. Gelukkig nog 7 dagen werken en dan het vliegtuig in naar de zon. Dag mannen tot snel liefs Mar
  7. annita:
    1 februari 2011
    die helm... die doet-t-em...
    <zucht....>
  8. Renia:
    4 februari 2011
    Nou nou nou, kan het ff wat minder met al dat moois:-)
    Blij jullie binnenkort te zien!!

Groeten vanuit een stormachtig Amsterdam.

XX
  9. geppie mellema:
    6 februari 2011
    Onze volgende vakantiebestemming moet maar Tahiti zijn.Mooier kan het toch niet.Zojuist jullie mail uit Nw-Zeeland gelezen.Geline zit naast me,en vindt de foto's grappig!Liefs van ons,en tot de volgende keer.Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
  10. Hans & Olaf:
    8 februari 2011
    hallo mannen! geweldig verhaal en jaloersmakende foto's. wat prachtig allemaal! bij terugkomst trekken wij ook bloemenjurkjes aan ;-) Leuk dat jullie alle vriendjes en vriendinnetjes snel zien. Ciao H&O xx
  11. Pieter Daas:
    8 februari 2011
    Hallo mannen.

Zo te lezen gaat het erg goed met jullie trip. Had niet anders verwacht. Wij hebben erg moeten lachen om boven-grondse-infrasuggesties van jurjen. Meteen in de praktijk gebracht: We hebben een hoogspanningskabel van Houthavens naar golfbreker gespannen, dat was de kortste routes. Helaas kunnen cruisschepen de PTA niet meer bereiken, maar ach: dat laatste stukje kunnen ze toch ook wel zwemmen!

Het ga jullie goed!
  12. Luisa y Theo: